Google Website Translator Gadget

Wednesday, June 20, 2012

Alhamdulillah dah ok

Assalamualaikum n salam sejahtera dears,

Semalam petang masa ambil si kembar dekat rumah pengasuh,masuk jer umah kak ton,si kembar mummy tgok tengah tgok luar dari pintu pagar nak ke beranda,nampak jer mummy sampai,dua2 terkedek2 berjalan menanggis dapatkan mummy,padahal ok jer,menanggis mengadalah tu satu hari tak jumpa mummy..

dua2 mummy dukung,senyum mengada dua2 beradik kembar ni,abg aiz yg ikut mummy ambil si kembar pun,si kembar hulur muka suruh abg aiz cium,mengada sungguh si kembar mummy..mummy tanya dengan kak ton,diaorg ok tak,kak ton bgth biasalah budak2,kat tempat baru mmg menanggis,pas tu oklah diaorg..siap gelak2 lagi.
Syukur Alhamdulillah,wpun, bayaran upah tuk jaga si kembar RM600.00 paksa rela jugalah mummy ni..huhu(dah test minta kurang,tapi tak berjaya) .

sampai jer rumah mummy tgok bubur yg mummy bekalkan pagi tadi,sikit jer terusik,dalam hati tak bagi makan ke?? abaikan jer... ayah buatkan bubur suruh mummy suapkan si kembar,penuh bubur dalam mangkuk besar,mummy bagi si kembar,laju saja diaorg makan mcm lapar sgt,sbb masa bibik jaga biasanya siang si kembar makan nasi 2 kali,malam sekali..mummy bagi makan tak sampai setengah jam,habis licin satu mangkuk,ayah cakap lapar betul anak2 kita,tak bagi makan ke?? mummy no komen,sbb mummy tak nampakkan,adatlah bagi org jaga,belum tentu semuanya sempurna..

kalau mummy jaga sendiri mungkinlah kita main paksa jer diaorg makan,kalau org jaga ni,bila dia tgok budak tu mcm makan main2 terus jer dia pun stop bagi makan.. apa pun kena pasrahlah...

lepas jer makan,mummy pergi cuci punggung si kembar n tukarkan diapers,mummy baring n bagi diaorg breasfeed,masa menyusu tu dua2 lentok tertido,kesian anak2 mummy,nampak muka penat + kekenyangan kut...

pagi tadi masa hantar untuk hari kedua,masa nak tinggalkan diaorg kat rumah kak ton,diaorg menanggis jerit2 sebut mak..mak...mak.. sian weh..macam tak terlangkah kaki ni nak meninggalkan si kembar,tapi, mummy perlu berkerja untuk diaorg juga...
apa pun mummy sentiasa doakan yg terbaik untuk si kembar + sayang kamu berdua sangat..begitu juga kat ank2 mummy yg dua org lagi abg aiz n abg joe..miss u so much..

daniel & miqael

abg aiz & abg joe

 nyawa mummy buat selamanya...

2 comments:

En. Beyazid said...

sy dh follow blog nie =)

Izan Ishak said...

syukurlah semuanya dah okay ye mummy. mmg risau kalau tinggalkan anak2 dgn pengasuh yg baru kan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NuffnangX