Google Website Translator Gadget

Wednesday, November 28, 2012

Rindu

Assalamualaikum n salam sejahtera dears,

gambar2 kat bawah ni adalah malam terakhir(25/11/2012) keempat - empat anak mummy ada di rumah,
esok siangnya abg joe n abg aizz balik kampung .

sekarang ni hanya tinggal si kembar jer dengan mummy, Ya allah permudahkanlah segala urusanku agar satu hari anak - anakku boleh sebumbung denganku....
biarlah mereka membesar dihadapanku..

Abg Aizz n abg Joe, biarpun jarak memisahkan kita, kamu berdua tetap terus bertakhta didalam hati mummy...
rindu n sayang kamu buat selama-lamnya...

4 hero mummy baik jer makan..





  dua beradik(abg aiz n miqael) ni bila nak habis



sayang selamanya buat kamu berempat tanpa noktah....






* terima kasih buat mama, abah, cik boy, cik mimi(emmy),cik asz n cik illa(zira) , terima kasih sbb jagakan anak2 akak...

Tuesday, November 27, 2012

WANITA DAN JANGAN

Assalamualaikum n salam sejahtera dears,



Jangan pikat wanita 
kalau anda tak bersedia cintakan dia.

Jangan buat wanita
jatuh cinta kalau anda tak cintakan dia.

Jangan memberi wanita
harapan kalau anda tidak pasti.

Jangan sakitkan hati wanita
kalau anda tiada hati untuknya.

Jangan mainkan perasaan wanita
kalau anda tiada perasaan untuknya.

Haram jika jadikan wanita
itu kekasih tetapi tiada niat untuk menikahinya.

Tambah sorang lagi

Assalamualaikum n salam sejahtera dears,

mulalah episod air mata lagi bagi mummy,
dari hari khamis lepas ada jer benda2 yang buat mummy rasa stress sangat2....

mummy malas nak cerita segala masalah yang ada...
biarlah simpan jer...kalau nak luah pun tak tahu nak cerita macamana..dah pening jadinya...

kalau selama ni (bermula 25/03/2012, setelah mummy jaga abg joe bermula januari - 25/3/2012) hanya abg joe sahaja yang tinggal kat kampung, tapi semalam abg aizz pun terpaksa mummy hantar duk kampung juga...Ya Allah serasa tak kuat dah hati ni..sorang2 anak mummy kena tinggal kat kampung..

Sejarah tinggal kat kampung;

abg joe: 

usia sehari - 13 bulan                          = tinggal dengan mummy (habis pantang,tinggal di Semenyih)

bermula usia 13 bulan - Januari 2012 = tinggal kampung dengan mama n abah (mac 2011 - november 2011,mummy kat kampung cuti separuh gaji)

Januari 2012 - mac 2012                     = tinggal dengan mummy(Putrajaya)

mac 2012 - hari ni(27/11/2012 n tak tahulah sampai bila) = tinggal kampung dengan mama n abah. siang hantar rumah pengasuh(makcik mummy cik lina kat pt sulong,petang sampai pagi mama n keluarga mummy yg jaga..mama n keluarga jaga free of charge ok) thanks my family..


abg aizz ;

 usia sehari hingga 2 bulan               = tinggal dengan mummy

usia 2 bulan - 6 bulan                       = tinggal kat kampung dengan mama n abah (seminggu masa mummy tinggal tu cik asz dgn cik zira yg jaga) pastu hantar rumah pengasuh kat sri wangi.. siang rumah pengasuh,pukul 5pm sampai pagi mama n keluarga mummy jaga.

usia 6 bulan - febuari 2012              = tinggal dengan mummy

febuari 2011 - mac 2011                  = tinggal kat kampung dengan  ngan mama n abah. siang hantar rumah pengasuh(makcik mummy cik lina kat pt sulong,petang sampai pagi mama n keluarga mummy yg jaga..mama n keluarga jaga free of charge ok) thanks my family..

mac 2011                                         = tinggal kat kampung dengan mummy (masa ni pantang bersalinkan si kembar n cuti separuh gaji hingga akhir tahun 2011).

januari 2012 - 25 november 2012   = tinggal dengan mummy

november 2012 - tak pasti lagi        = tinggal di kampung mama n abah (cik illa(zira) yg jaga)


Doa Apabila menghadapi Tekanan(STress)

Assalamualaikum n salam sejahtera dears,




Semoga jiwa mummy tenang dari saat ini hingga ke akhir hayat...
bermacam dugaan dan permasalahan yang timbul beberapa hari ini..sangat2 tertekan,hampir juga mummy memikirkan perkara yg bukan2...

ya allah hanya padaMu ku berserah dan tabahkanlah hatiku agar aku terus kuat menghadapi segala ujianMU.
Amin....

Doa duduk diantara dua Sujud

 


Assalamualaikum n salam sejahtera dears,

Hanya PadaMU ku bersujud YA ALLAH

tahukah kita makna dalam doa2yang kita bacakan di dalam solat  kita selama ni? di sini mummy sharekan untuk semua rakan-rakan tersayang betapa sayangnya Allah swt kepada kita semua yang mengingati NYA.


image

Tahniah Nabil – Kelahiran Anak Perempuannya

Assalamualaikum n salam sejahtera dears,

 


Pelawak dan pengacara Ahmad Nabil Ahmad mengakui terkejut menyambut kelahiran anak perempuannya pada pagi Ahad yang dilahirkan lebih awal daripada jangkaan.
Nabil, 29, berkata, perasaan itu wujud kerana anak yang masih belum diberikan nama itu dilahirkan tiga minggu lebih awal dari tarikh jangkaan isterinya Nazirah Ayub, 24, bersalin iaitu pada pertengahan Disember depan.

Menurutnya, anak sulungnya itu selamat dilahirkan pada pukul 8.40 pagi menerusi pembedahan Caesarean di sebuah klinik di Shah Alam, dekat sini selepas isterinya mengadu kesakitan pada sekitar pukul 3 pagi Ahad.

Gambar terbaru bayi perempuannya bersama Nazirah selepas dilahirkan pada pagi Ahad.
“Sebenarnya, saya masih terkejut dan rasa hendak menangis kerana tidak jangka dia (isteri) akan bersalin secepat ini. Kalau mengikut perkiraan dia dijangka bersalin dalam tempoh tiga minggu lalu.
“Memandangkan kelahiran ini berlaku secara mengejut, saya masih belum sempat ambil cuti kerana ikut perancangan saya akan mula bercuti pada Disember nanti,”
Ditanya mengenai nama pilihan untuk anak perempuan itu, Nabil berkata, dia dan isteri masih belum menetapkan sebarang nama pada waktu ini kerana kelahiran yang berlaku secara mengejut.

Monday, November 26, 2012

Friday, November 23, 2012

batuk + Selsema


Assalamualaikum n salam sejahtera dears,


dah 2 hari mummy tak sihat...
rasa tak larat sangat badan
terpaksa juga pergi kerja
semalam pergi klinik kesihatan dapat MC 1 hari jer
kalau pergi swasta confim dapat MC 2 hari..

dengan aircond yang sejuk rasa sakit sangat kepala ni
nak jer lari ke surau
boleh baring2,tapi, surau pun sejuk
so, terpaksalah bertahan duk depan PC ni..

kaki plak bisa-bisa
batuk plak jenis berkahak dengan tekak yang kering
wui rasa cam nak tercabut tekak ni menahan perit

Tuesday, November 6, 2012

Selamat Pagi sayang

Assalamualaikum n salam sejahtera dears,

pagi ni bangun dengan wajah baru,azam baru... Amin
Alhamdulillah..

Selamat Pagi Sayang


Selamat pagi sayang
Baru sekejap kita bertemu
Engkau datang membawa
Sekuntum mawar merah
Pagi menjadi indah

Selamat pagi sayang
Semalam pun kita berjumpa
Engkau datang bersama
Sejambak mawar biru
Resah berubah rindu

Beribu batu
Rasa kau dekat di sisi
Kita berlari
Menyapa bayu pagi
Burung yang terbang
Turut berkicau
Berkicau keriangan

Sayang selamat pagi
Apa khabar engkau di sana
Kan ku tunggu kau datang
Walau di dalam mimpi
Hatiku kan bernyanyi

Monday, November 5, 2012

Berisik Khabar

Assalamualaikum n salam sejahtera dears,

Lama tak berblog cerita pasal anak2 mummy...
busy memanjang jer mummy ni kan...
saat ni mummy rindu sangat kat ayah..my lovely husband
saat ni juga rindu kat abg joe yang jauh di Johor
saat ni juga rindu kat abg aizz yang makin hari makin manja
saat ni juga rindu kat si kembar mummy yang makin alahai aktifnya nak oii

apa pun bersyukur pada Tuhan
semua insan yang mummy rindui
sentiasa memberikan ketenangan dalam hidup mummy

Ayah,

mummy setiap hari rindukan ayah..
sejak akhir2 ni selalu jer ayah tak berapa sihat..
badan pun selalu sakit2,cuaca sejuk barangkali..
walaupun macam tu,ayah tetap bangun pagi buat nasi lemak
untuk dihantar ke opis mummy
pastu ayah kena jaga si kembar ngan abg aizz sbb pengasuh anak2 tak ada
karang petang ayah kerja plak..
sian ayah
penat tapi ayah tetap juga buat segalanya
terima kasih ayah..

abg joe,

jauhnya kamu dengan kami..
dengar dari berita rumah makcik mummy yang jaga kamu tu banjir..
kalaulah makcik mummy kena pindah dewan
saperlah yg nak jaga kamu kat sana.
nak jer mummy bawa kamu balik sini.

si kembar n abg aizz

tolong jangan nakal2,sian ayah penat..


Friday, November 2, 2012

SET SIMPUL KASIH


HARGA SET adalah harga promosi drpd KYC

Assalamualaikum dan salam sejahtera untuk semua pembaca blog KYC

Disini KYC ingin berkongsi rahsia suami bahagia,isteri gembira...

dengan padanan BIDADARI dan ADUKA..
 InsyaAllah kebahagiaan dan kegembiraan yang anda impikan sdaripada pasangan masing2 terjamin.. Amin.
itu harapan KYC..


ADUKA
Minuman berfungsi semulajadi untuk Lelaki

berkesan dan membantu:

  • Tonik segera untuk lelaki
  • melancarkan perjalanan darah
  • menguatkan sistem imun
  • melegakan sakit urat dan pinggang
  • kaya dengan bahan anti oksida
  • membantu untuk awet muda
  • mengurangkan tekanan mental
  • mengelakkan masalah kardiovaskular




BIDADARI
 Membina karisma wanita dari dalam

membantu:
  • masalah keputihan dan sengugut
  • membina dan mengecutkan rahim
  • mengecutkan otot serta menyempitkan faraj.
  • menguatkan sistem kemutan
  • merangsang seksual danmemberi kepuasan pada suami
  • menambahkan kolagen dalam badan
  • mencantikkan kulit dan sri wajah
  • menegangkan payudara dan punggung
  • merawat luka dalam perut dan pembedahan
  •  membekalkan tenaga segera

MAHUKAN SET SIMPUL KASIH DARPD KYC
 http://kakyongcantek.blogspot.com
sms/call : 017 7891588

Thursday, November 1, 2012

Jom sokong bisnes mummy

Assalamualaikum n salam sejahtera dears,

mummy nak ajak uols
sokong bisnes mummy
disamping mummy nak tolong uols 
cantik
anggun
cergas
cerdas
dan paling penting uols sihat..

ada masa berblogwalking
jomlah singgah blog bisnes mummy
mehlar cuci2 mata yer
segalanya berbaloi..InsyaAllah

Jom sayang2 mummy
 pergi sini





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NuffnangX