Google Website Translator Gadget

Tuesday, November 29, 2011

4 HEROES @Alamanda

semalam cuti ganti Awal Muharram 1433Hijrah..

pagi2 mummy dah siapkan si kembar..nak pergi alamanda sbb dah janji dgn abg aizz..ikutkan ptg ahad lagi nak pergi alamnda tapi, call cab, operator ckp satu cab pun tak ada...so, nak tak nak terpaksalah buka baju semula abg aizz dah buat muka nak nangis...so, mummy terpaksa janji dgn abg aizz nak bawa esok paginya(semalam).. tapi, abg aizz ckp pergi naik bas... aduhai syg mana boleh naik bas..macamana mummy nak bawa stroller ngan bawa si kembar lagi,dgn bawa adik kamu sorang lagi si joe...



abg aizz


berbalik pada citer mummy dah siapkan si kembar, bila si kembar dah siap mummy kejutkan abg aizz n abg joe..tgok muka abg aizz mcm malas jer nak bangun..rupanya si abg joe lg teruk..boleh bangun pastu landing plak kat tilam lain dan tido semula..aduhai laling2 mummy ni..nak kena babap agaknya sorang2..



abg joe

pendekan citer,dah semua siap,ops lupa cik zira pun ada jugak join..kalau mummy sorang tak bolehlah,mcmana nak handle kamu berempat..silap haribulan mummy nangis sorang2..cik zira handle dua hero yg besar,mummy plak handle 2 hero yg kecik..call teksi centre,operator cakap tgu sekejap ye puan nanti teksi sampai...tunggu punya tunggu tak sampai2 jugak..dalam 5minit tu..ada panggilan masuk... nak tahu dia cakap apa..." maaf puan tak ada satu teksi pun yg balas panggilan" wuiii..........nak nangis rasa..semua dah hensem2.. nak tak nak kena naik baslah juga...

Episod naik bas plak...masa bas sampai tu,cik zira naikkan 2 hero yg besar..aduhai si joe menanggis mcm org kena pukul...mengigil2 dia,takut naik bas gamaknya..alahai anak mummy sorang ni..dah selalu sgt naik kereta bila naik bas jd cam kena histeria.. si abg aizz sukalah sbb dia mmg minat naik bas(pernah hidup susah dgn mummykan syg)..bila 2 hero besar sudah naik..cik zira turun amek si daniel, mummy pegang miqael..uh nak tutup stroller plak susah sbb dah pegang si kembar.. nak nangis rasa..dahlar dalam bas si joe dah terjerit2 menangis..kelam kabut jadinya..

Alhamdulillah, ada insan baik hati dalam bas tu turun dan berikan pertolongan..terima kasih sgt kat insan tu..tak sempat nak tanya nama cuma ucapan berbanyak terima kasih jer yg mampu diperkatakan.. masa nak turun bas pun insan ni tolong turunkan stroller dulu atas jaln..Ops lupa.. dalam bas si joe peluk erat kaki mummy takut sgt dia..kat kaki joe,kat tangan miqael..apa pun misi nak ke alamanda tercapai..

Sampai jer terus cari tempat makan..mummy malas nak g tempat makan yg heavy..so, mummy cari fast food jer...mummy fikir abg suka burger..nak g mcD penuh betul org..so, mummy g jer Burger King..si hero2 besar berselera makan..si kecik pun boleh tahan juga,nak tahu apa yg si kembar suka n siap nangis2 lagi..makan aiskrim...nasib baik ayah kamu tak ada,kalau tak mahu kena marah baru 8 bulan dah bagi makan aiskrim..untung kamu berempat,kalau ayah tak ada mummy kamu ni sumbat jer apa2 dalam mulut kamu yg penting bersih n halal..

pas2 siap makan..pusing2 g carefour cari susu kamu berempat ....pusing2 lagi n balik...time balik ni mummy ambil jer cab...trus hantar sampai depan rumah..






sampai jer rumah..mandi2 kan kamu...buatkan susu panas...so, semuanya tido kepenatan...sian hero2 mummy tercinta..per pun mummy sayang kamu sgt2..love u syg sbb tak banyak ragam sepanjang kita keluar..mummy bangga sbb mummy boleh bawa kamu berjalan,w'pun tanpa kenderaan sendiri n tanpa ayah disisi..thanks juga kat cik zira...

7 comments:

hyunHMK said...

mummy superwomen... moga hyun dapat isteri yg sehebat mummy... terbaikkk

mummyizz said...

Amin....
sape yg sanggup bawa anak umur 3 tahun, 2 tahun pastu kembar 8 bulan naik bas..tapi, kalau dah niat tuk anak2 InsyaAllah semua dipermudahkan..

hyunHMK said...

toyak lebat hyun baca kisah mummy dlm blog nie....

mummyizz said...

takyah toyak2 lah hyun..inilah kehidupan..hidupkan sekali..buatlah apa yg terbaik..

hyunHMK said...

baikkkkkkkkkkkkkk

mamafarah4 said...

mummy mmg hebat....semua leh buat sendiri..mcm sy entahlah,semua benda suami tolong,kalo kene buat sendiri x tau lahleh ker idak..hehehe..tp bila bc blog mummy cm ada kekuatan nk handle ank tanpa bantuan suami..tp nnt suami pelik plak..hehehe..

Mama AF said...

Bagusla mummyizz ni...sorry nak tanye jugak...biasela kan, kalo suami isteri bekeje tambahan pulak yg jarak jauh mcm mummy ni, mesti ade kete sendiri...tapi sendiri pun tak bawak kete, tapi bersyukur suami keje dekat2 je tempat keje saya, boleh berkongsi kete...tapi saya faham, anak dah 4, mesti kewangan terbatas kan? saya anak 3 pun terasa sempit...penah jugak hidup dgn bas pegi balik keje mase ngandung anak kedua, kete kena curik, setahun baru dapat beli baru, dukung ank ptama kecik lagi mase tu...kawan2 bising sebab saya tak bawak kete sendiri, takut ape2 jadi...takpela..kita doakan yg baik2 je kan...kalo pikir yg negatif je, itula yg akan jadi...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NuffnangX