Google Website Translator Gadget

Tuesday, April 28, 2009

Ik@N H@rUaN

masuk minggu ni dah dekat 2 bulan hubby mengidam nak makan ikan haruan...

inilah untungnya aku, dua kali pregnant, dua kali gak tak der mengidam apa2... Tapi hubby yg beriya2 mengidam..

masa pregnant si aizz, hampir setiap hari mengidam buah berangan..
time yg kedua ni mengidam ikan haruan plak..

setiap kali balik kampung..habis jer dia buat kejer kat singapore mesti dia balik terus sambar batang pancing tuk cari haruan..
Aku cakap kat dia kita beli jer kat pasar, tapi dia tetap berkeras nak makan ikan haruan hasil pancingan hubby...dari bulan februari, hubby memancing masih juga kecundang dan tak dapat pun sekor ikan haruan..
tempat hubby aku pergi semuanya tak mengena..

Entah macamana hari ahad lepas ni 26/04/09, pagi2 lagi hubby dah bangun,pergi cari katak tuk pancing ikan haruan, ada port baru hubby cakap kat aku...rupanya kat sebelah kampung aku jer...dari pagi sampailah tengahari hubby pergi, tapi sekor ikan pun tak dapat, hubby cakap salah umpan..ikan kat situ makan cengkerik..lepas zuhur n makan lunch, hubby cakap kita balik KL malam yer, petang karang nak g pancing lagi..dapat sekor pun jadilah, nak marah kesian plak sebab hubby dah teringin sangat..aku diam jerlah..hubby pergi ngan adik aku emmy n as, pakcik aku pun ikut gak.

dekat pukul 7:00pm hubby tak balik lagi dari memancing,dalam kul 7:10pm hubby balik ngan muka tersenggih2 upernyer dapat 3 ekor ikan haruan..2 ekor hubby yg dapat..sekor lagi emmy adik aku yg dapat..
tiga2 ekor aku bawa balik KL..

esoknya aku juga yang siang ikan2 tu, terkoyak2 jari aku siang ikan tu, hubby cakap dia nak aku goreng jer, lepas siang aku pun gorenglah..Tapi, time makan hubby cakap ikannya kurang masin sebab aku letak garam sikit jer hu3