Google Website Translator Gadget

Wednesday, January 16, 2013

Maafkan mummy abang...

Assalamualaikum n salam sejahtera dears,

luahan hati ni khas untuk abang(izz mohamad rayyan)



masih terbayang kat mata n ingatan mummy abang meronta-ronta menanggis merayu n merintih minta nenek lepaskan abang agar abang dapat ikut mummy masuk dalam kereta..sedih + sayu n hiba hati mummy time tu...

Ya Allah andai mummy mampu..mummy akan bawa abang pergi,mummy tak akan sanggup tgok org yg paling mummy sayang..cinta ..dan kasih menanggis tersedu sedan serta merintih begitu... maafkan mummy.. tak pernah terlintas difikiran ni selama ini untuk berpisah dengan abang ..cukuplah masa umur abang 2 bulan ke 5 bulan abang berjauhan..rasanya selepas itu mummy tak sanggup pun berpisah...

tapi, pada akhir november 2012 ada beberapa perkara yang tidak boleh dielak(kalau abang nak tahu,abang tanya pada ayah,hanya ayah saja boleh jawab) dan sejak itu kita berpisah abang..abang kena tinggal dengan nenek kat kampung bersama dengan adik abg(abg joe).. sejak abang berpisah dengan mummy..serasa kosong setiap malam mummy,malahhari2 mummy mcm dah tak ada sape... biarlah mummy yg faham situasi ini..

berbalik pada cerita mula2 tadi...abang malam tu(ahad lepas 13hb 01 2013) tepat pukul 8pm ayah bangundr sofa rumah nenek..serta merta abang tanya ayah nak ke mana,padahal sebelum tu ayah dah bagitahu kat abang yang ayah nak hantar mummy balik putrajaya,mungkin abang tak ambil endah sebelum tu..bila kali ni ayah bagitahu sekali lagi..tak semena-mena abang mula menanggis,abang cakap abang nak ikut balik rumah mummy..terpaksa mummy pergi kat abang mummy pujuk abang yang mummy nak balik,mummy nak cari duit,abang duk rumah nenek,abang kena sekolah.. abang suruh jugak mummy tinggal kat rumah nenek dan abang cakap lagi biar ayah saja kerja..
merintih merayu abang time tu.. (masa ni abg joe tidur)..

ayah suruh mummy terus masuk dalam kereta sambil bawa si kembar... dari dalam kereta mumy tgok abang menanggis sambil tangan abang tunjuk signal tunggu... sambil tu juga abang cakap ''mummy tunggu aiz" Ya Allah hati ibu mana yang sanggup tgok anak mcm tu, mummy keluar semula dari kereta..mummy pergi kat abang ..mummy cium abang..mummy peluk abang..mummy tgok muka abang..mummy tgok mata abang yg penuh dgn air mata..muka abang yg sedih sangat2...mummy hanya mampu berdoa dalam hati,agar dikuatkanhati..mummy tak mahu menanggis depan abang..walau hakikatnya hampir luluh hati ni..hampir terduduk tubuh ni...oh kuatkanlah hatiku..
seerat mungkin mummy peluk abang sambil diperhatikan mama,abah, amy n zira..

ayah cakap mummy kena masuk kereta sebelum abg joe plak bangun... berat hati mummy nak lepaskan pelukan mummy kat abang...mama(nenek) pegang abang.. abang terus meronta-ronta minta dilepaskan..mummy hanya tgok dari tingkap kereta...mummy tahan sebak kat dada,sedaya upaya mummy tahan dari mata ni berkaca..mummy tak nak abang tgok mummy menanggis..takut abang makin kuat menanggis...

abang jerit2 sebut ..ayahhh.... ayahhh.... ayahhhh..... tak semena2 ayah keluar sambil marah2 abang dengan kayu...abang jangan salah anggap..ayah buat mcm tu sbb tak nak abang terus menanggis n meronta2 hati ayah tak kuat..(masa perjalanan ayah cerita kat mummy) tapi, abang tetap juga menanggis.

masa ayah keluar bawa kayu tu...mummy tgok nenek n abah terperanjat..mungkin tak sangka ayah nak buat mcm tu...ayah tak niat pun nak pukul abang cuma nak bagi abang tidak meronta2..sian abah n nenek terkejut...mummy dapat tahu nenek menanggis masa ayah keluarkan kayu tu...mana tak sedih hati nenek seorang ayah sanggup buat mcm tu kat anak sendiri...sian nenek nenggis... maaf mama ..isa tak niat nak kecilkan hati sesaper...

masa kereta berlalu pergi...abang minta nenek lepaskan abang dari pelukan nenek...abang kejar kereta ayah... Ya Allah hibanya hati mummy time tu...bayangkan dalam gelap abang berlari...  abah halang abang dr terus kejar kereta ayah...mesti time ni jiwa abang sakitkan??? maafkan mummy abang...maafkan ayah...

sampai jer kat pekan pagoh mummy mesej kat cik asz..masa ni dah berlalu lebih kurang 40 minit..mummy tanya abang menanggis lagi ke? cik asz cakap abang masih lagi menanggis sambil sebut " mummy tunggu aizz" Ya allah kesiannya abang... maafkan mummy abang..
mummy telefon nenek, nenek bagitahu baru jer buatkan susu... mata abang dah terlelap mungkin letih menanggis...tapi, masih sedu-sedan.. sebak dada mummy...
dalam tak sedar mengalir juga mutiara jernih kat pipi mummy,cepat2 mummy seka...mummy tak nak ayah nampak...biarlah depan ayah nampak seolah2 mummy kuat n tabah...hakikatnya mummy adalah seorang ibu...ibu mana yang sanggup berjauhan dengan anak beratus batu....sedang si kembar duk taska 8 jam mummy rindu...inikan plak abang yg jauh...maafkan mummy abang dan abg joe...

esok siangnya balik jer dari tadika...lepas tunggu cik zira balik sekolah,cik zira cerita abang ,abang joe n ck zira tido sekali..dalam pukul 4pm cik zira cerita,tiba2 abang bangun dan sebut " mana mummy?? mana mummy?" cik zira cakap mummy tak ada,mummy kerja... abang cakap " mummy ada kat sini tadi" mesti abang mimpikan mummy,abang rindukan mummy agaknya sampai bawa dalam mimpi..kesian abang...maafkan mummy sayang...

sejak abang n abg joe masuk tadika, setiap hari abah yang ambil..kesian abah kena ganggu time kerja sebab nak ambil kamu berdua... doakan abah sentiasa sihat n dimurahkan rezeki sentiasa... maafkan akak abah selalu menyusahkan... sayang abah selamanya...
dan sejak abang n abg joe masuk tadika cik emmy n cik asz yang mandikan n pakaikan baju..
mama(nenek) yang akan gosokkan baju abang,kadang2 cik emmy yg gosokkan..kapur kasut plak cik emmy yg buat..terima kasih semua...

cik zira macam biasa...siang malam akan mengasuh abang n abg joe...sian cik zira dahlah tahun ni nak ambil SPM..semoga kejayaan sentiasa jadi milik cik zira Amin...

abg joe n abang

1 comment:

mamafarah4 said...

Tabahkan hati ye mummy..Ini dugaan buat mummy terpaksa berjauhan dgn anak2 utk mancari rezeki.. In Sya Allah akan dipermudahkan nanti segala urusan mummy..Saya rasa sayu sangat bila baca n3 mummy berkisar hal anak2..Ye sbg seorang ibu sekuat dan setabah mana pun kita, dah namanya ibu..tetap lemah bila berhadapan dgn anak yg keluar dt rahim kita..Saya doakan Allah permudahkan semuanya.. Semoga keluarga ini dapat bersatu kembali. Amin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NuffnangX