Google Website Translator Gadget

Wednesday, March 7, 2012

HATI SEORANG AYAH


APA YANG ANDA TAK TAHU TENTANG SEORANG AYAH

Mungkin ibu lebih kerap menelefon utk menanyakan keadaan kita setiap hari..Tapi tahukah kita, sebenarnya ayahlah yang mengingatkan ibu untuk menelefon kita?

Semasa kecil, ibu lah yg lebih sering mendukung kita..Tapi tahukah kita bahawa sebaik saja ayah pulang bekerja dengan wajah yang letih ayahlah selalu menanyakan apa yg kita lakukan seharian.





Saat kita sakit@demam, ayah sering membentak "sudah diberitahu! jangan minum ais!".Tapi tahukah kamu bahawa ayah sangat risau.??

Ketika kita remaja, kita meminta izin untk keluar malam. Ayah dengan tegas berkata "tidak boleh!"..Sedarkah kita bahawa ayah hanya ingin menjaga kita? Kerana bagi ayah, kita adalah sesuatu yang sangat berharga.



Saat kita sudah di percayai, ayah pun melonggarkan peraturannya. Maka kita telah melanggar kepercayaannya...Maka ayah lah yang setia menunggu kita di ruang tamu dengan rasa sangat risau..

Setelah kita dewasa,ayah telah menghantar kita ke sekolah@kolej untuk belajar..
Di saat kita memerlukan ini-itu, untuk keperluan kuliah kita, ayah hanya mengerutkan dahi.tanpa menolak, beliau memenuhinya..Saat kamu berjaya..Ayah adalah orang pertama yang berdiri dan bertepuk tangan untukmu..Ayah akan tersenyum dengan bangga..


Sampai ketika jodoh kita telah datang dan meminta izin untuk mengambil kita dari ayah..Ayah sangat berhati-hati mengizinkan nya..Dan akhirnya..Saat ayah melihat kita duduk di atas plamin bersama pasangan nya..ayah pun tersenyum bahagia..

Apa kita tahu,bahawa ayah sempat pergi ke belakang dan menangis?

Ayah menangis kerana ayah sangat bahagia..Dan dia pun berdoa "Ya Tuhan, tugasku telah selesai dgn baik..Bahagiakan lah putra putri kecilku yg manis bersama pasangannya"..

Setelah itu ayah hanya akan menunggu kedatangan kita bersama cucu-cucunya yg sesekali dtg untuk menjenguk..Dengan rambut yg memutih dan badan yang tak lagi kuat untuk menjaga kita..






nota mummy: selalu kalau mummy balik kampung,time abah balik keje mesti abah tanya mama
"dah tepon asz kat mana,tak balik lagi ni dah pukul 7pm.."
"tak tepon boboy,dah makan belum dia,keje tak dia kat singapore tu",
"zira mana ni..."
" amy keluar dgn sape tadi abah cam nampak kereta kat Tongkang.."

itulah abah sedari mummy kecil2 lagi,bila salah sorang adik beradik mummy tak ada,mmg abah org pertama yang risau...Kalau nak keluar pergi pekan ni,selagi adik beradik mummy tak cukup,memang abah tak akan keluar...



sayang abah sangat2...terima kasih sbb jaga kami adik beradik dgn baik,walaupun abah tak tunjuk kasih sayang abah tu depan kitaorg,tapi, hakikatnya abah sayang kat kitaorg..kalau nak tahu sampai hari ni..tiap2 hari abah akan telefon mummy tanya 'kerja ke tak,dah makan,budak2 macamana' kalau tak tepon,mesti abah sms..




sumber: blog kembarmalaysia

2 comments:

amengs88 said...

Serius,,, ayat ni memang tersentuh giler ok...

MUMMYIZZ @4 Hero Izz said...

tertiba airmata ku mengalir huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NuffnangX