Google Website Translator Gadget

Tuesday, January 4, 2011

Saat Melahirkan anak kedua



Gatal jer tangan ni nak menaip kenangan saat2 aku melahirkan anak kedua,iyerlah setahun tak berblog,so,banyaklar kenangan yg nak aku tulis huhuhu...^_*


29/09/09
ayah perut mummy ni memulas semacam jer,cam nak bersalinlar rasanya...tu lar ayat pertama yg aku keluarkan dr mulut ni..kalau ikutkan due date aku bersalin 30/09/09...'nak pergi hospital ke?' ayah tanya kat aku..'tak payah kut, esok jerlah malas duk sepital lama2,lagipun dah petang ni'..
Degilkan aku,malam tu punyalah sakit,aku rasa sbb aku minum air selusuh kut,org kata kalau jalan lum buka jgn minum air selusuh,aku pergi gatal minum hehehe..terimalah padahnyer...

30/09/09
pagi2 aku minta ayah hantar pergi hospital,sakit tak tertahan kekdahnyer...pergi LR,doc check baru buka 1cm,aduhai nak tergelak aku,sakit punyalar mcm nak tercabut nyawa baru buka 1cm? ayoyo,doc cakap aku boleh balik dulu,aku cakap tak mo lar balik aku contraction dah kuat sangat ni,dah tak tahan dah...doc check ward ada katil kosong,'u doc ward yer' aku cakap ok jerlah... nurse amek graf contraction mmg contraction aku kuat nurse cakap,tp, jalan baru bukak sikit...doc tanya aku ade minum selusuh ke? aku cakap ada dah 3 hari aku minum...doc bebel sbb tu contraction aku kuat..sampai ke malam doc check baru 2cm jer..aduhai nak tercabut nyawa aku dah ni....

01/10/09
pagi2 subuh aku dah mandi,iyerlah nak kurangkan sakit contraction,tp, mcm tu jugak, sakit tetap tak hilang,hapeh tul,mcm2 doa aku baca dah...
pukul 9:00am doc suh g bilik scan..scan2 doc kata baby aku dah kat pintu tapi jauh lagi...aduhai sakit ni lorr...
kul 11:00am nurse suh aku cek graf plak..lamanya kat situ dekat 1jam setengah tu...wah makin tensen aku,contraction makin kuat ni..
kul 12:30pm nurse suh masuk satu bilik ni nak tgok bukaan aku dah berapa,sbb aku duk mengerang kesakitan,patient lain dlm ward tu mmg aku tak pandang dr semalam lagi,aku melayan kesakitan jer kekdahnyer...maaflar akak2 yer..sy ngah sakit mmg tak der mood nak bual huhu..
seluk punya seluk doc kata dah bukak 5cm,YES dalam hati aku,dah buka 5cm bermakna aku dah boleh ditolak ke LR..doc ckp 'tunggu sekejap yer puan'..aduhai tunggu apalagi doc ni,dengar dr perbualan diaorg kerusi tolak tak ada,aku ngan muka seposen ni,'takperlah doc sy boleh jalan lagi ni' doc tu ckp aku dah tak sabo nak tgok baby hehehe,aku bukan tak sabo tgok baby,tp, aku tak sabo tahan sakit huhuhu..
kul 1:30pm nurse tolak aku ke LR,sampai2 jer...mak oi ramainya doc n nurse kat bilik aku ni..rupanya 3 doc pelatih n 11 nurse pelatih nak tgok aku...naik seram n malu plak aku..doc pakar suh doc pelatih pecahkan air ketuban,doc 1st tak lepas,doc 2nd plak seluk2 punya seluk tak pecah gak... 'woiiii,korang ingat aku ni bahan eksperimen' aku mampu jerit dalam hati jerlah hehehe... sakit gilor diaorg buat aku...
last2 doc pakar tu jugak yg buat,sekali seluk dah pecah...hampeh punya doc pelatih..kat atas katil tu jugak dia kasik ubat cucuk b**t*t trkuarlah isi2nya kat atas tu hahahha..nasib koranglah saper suh cucuk lambat..

kul 3:10pm bukaan baru 6cm aku dah tak tahan dah time ni,doc kata jgn push lagi bukaan tak cukup...aku dah sakit tahap gaban ni,suh aku tahan ke...oh no no no..dgn kudrat ya ader...ops lupa nak bgth,ayah ader kat sisi aku dah masa ni...ayah kata sabar banyak2 yer mummy,no sabar2 g dah...dgn baper kali push entah aku tak ingat,dgn bukaan 6cm,aku pun teranlar hahahha..aku dah tak dengar doc marah sbb aku push awal,lantaklar hehehe..tetiba aku terdengar ayah sebut,'anak lelaki mie', aku ngan lupa sakit ni,'anak lelaki ke yah?' selama ni aku scan doc kata gegirl kuar2 lelaki mana tak aku ngan hubby tak trperanjat hehehe..



lepas keluar dari dewan bersalin


kul 3:15pm selamat aku melahirkan anak keduaku, Alhamdulillah syukur kepadaMu Ya Allah anak dan diriku sihat..





time nak jahit,waaaaa waaa nak meraung aku time ni,dahlar nurse pelatih kerumun aku,sister tu siap tunjuk cara2 nak jahit kat pelatih2...sakit gilor weh..dahlar terkoyak besar sbb aku teran awal,jawablah mummy nahan sakit...^_^

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NuffnangX