Google Website Translator Gadget

Tuesday, September 18, 2012

Sayang ayah ketat-ketat

Assalamualaikum n salam sejahtera dears,

Nak citer sikit ni,tapi, macam memalukan n mengaibkan diri sendiri sebenanya..tapi, nak cerita juga..tengah ada mood nak berblog ni,yg tak patut cerita pun mummy beriya2 nak story mory kat entri ni..entah apa2 jerlah mummy ni kan..

oklah ceritanya macam ni,malam tadi balik ke Putrajaya dari kampung,nak pendekkan cerita,masa kat dalam hi'way PLUS kepala mummy sakit sangat2 memandangkan selsema n batuk tak baik lagi,pastu cermin mata rabun jauh mummy pun entah mana mummy letak pun mummy lupa,so, dengan selsema,batuk n penglihatan yang kabur.. sebelum sampai senawang lepas Hentian pedas linggi jalan jam,alahai time2 cam nilah jalan nak sesak2 plak...mummy bgth ayah yang kepala sakit sangat2,ayah suruh ambil panadol 2 biji,mummy telanlah juga nak kurangkan sakit kekonon,tak jugak hilang...

batuk2 plak makin menjadi2,habis satu botol mineral yg kecil tu mummy habiskan,buka lagi botol mineral satu lagi..rupanya dari pedas linggi sampailah ke Nilai jalan jem..aduhai..nak citer ni sebab apa sayang ayah ketat2 hahaha,malu nak cerita..masa sampai kat seremban,mummy bagitahu ayah, yang mummy nak terkucil,ayah tanya "boleh tahan tak?kalau tak tahan kat hentian seremban ayah berhenti toilet"..memikirkan si kembar yang lena tidur kat pangkuan mummy n kepala otak ni dah fikir biasanya jalan jem sampai seremban labu jer,pastu oklah..so, mummy dengan ala2 konpiden terus jawab "tahanlah yah,pas seremban karang ayah pecutlah eh..."

lepas RnR seremban mummy tgok jalan masih lagi jem,alahai kenapa plak ni..tiba2 mcm satu renjatan elektrik jer..tak semena-mena rasa tak tahan sangat2 mcm tak boleh nk bagi mummy tenang langsung..mummy bgth ayah

mummy: ayah pampers budak2 ni boleh tahan bocor tak kalau tuk dewasa punya air kencing???
ayah : kenapa??
mummy: mummy dah tak boleh tahan...
ayah: kan dah bgth tadi, kalau tak tahan ayah berhenti kat RnR,ni dah lepas baru nak bgth..
mummy: tadi tahan,sekarang mmg tak tahan sgt2..
ayah: jalan jem ni,cam ner nak pecut??
mummy:...???? (blur)
ayah: pergilah ambil pampers budak2 ni,sediakan plastik,kang pastu terus masuk dalam plastik..
mummy: tak bocor ke?
ayah: taklah ..ayah pernah buat mgu lepas??
mummy: dalam hati jer"pernah buat????"'
ayah : jgn lupa alas kain,jgn terus kuarkan jer,sikit2...
mummy:.........
ayah: dah buat projek lum??
mummy: tak tahu nak buat mcmana?
ayah: buat jerlah jgn lencun plak kusyen kereta tu...
mummy:..........*&^%$%^&$#@!?>><<+~#%^
ayah: dah ke?
mummy: hmmmmm (mcmana ni dah tertimbus ke kusyen,aduhai matilah aku)
ayah: bau...pening ayah (buka tingkap kereta)

sampai jer depan rumah,mummy terus masuk rumah,buka pintu n siapkan tilam tuk si kembar,pergi kat kereta semula angkat si kembar,nak kuar semula ke kereta ayah bgth,tak payah jaga budak2 tu n masak air, biar ayah angkat barang dgn abg aiz..

dah selesai semua barang ayah angkat masuk dalam rumah,lepas semua dah mandi n duduk minum air panas..

ayah: mummy buruknya perangai sampai basah lencun kusyen kereta..
mummy: maaf eh,esok mummy transfer duit,ayah pergilah cuci kusyen tu...
ayah: ayat yg sentiasa diulang2..mmmmm
mummy terus terkulat2 senyum..hahaha buruk perangaikan...pas ni sumpah kalau rasa nak terkucil jer mummy tak mahu tahan2 lagi..ada RnR terus mummy suruh ayah stop..
memalukan sungguh perangai mummykan..

ayah cakap nasib baik air kencing isteri kalau air kencing anak mmg kenalah diaorg ni,isteri punya pasal tak per nanti ayah yg cuci huhu..ampun yer ayah...mummy sayang ayah,jgn marah2 yer..hahaha..

sesiapa yg baca entri ni jgn kata mummy pengotor tau,mummy teremergency n terdarurat sangat2 time tu..huhuhu ^_^


2 comments:

Axie04 said...

HAHAHAH SERIUS LAWAK BILA BACA
TAPI CAM TU LA BILA DAH TERDESAK
BAGUS GAK IDEA TU, LEH KOT DIGUNAPAKAI

MUMMYIZZ @4 Hero Izz said...

hahaha malu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NuffnangX