Google Website Translator Gadget

Tuesday, May 27, 2014

Kami anak Ayah..

Assalamualaikum n salam sejahtera dears,

Situasi 1 (24/5/2014)

mummy : Abg Joe kenapa letak kunci kat luar? bahaya nanti orang masuk rumah..
A. Joe    : Ami ni, nanti aAYAH balik mcmana ayah nak masuk kalau xada kunci.. nanti semua dah tido tak dengar.

Situasi 2 (25/5/2014)

mummy : Abg kenapa tak habiskan mee tu,tadi beriya minta.
A. Izz     : Aizz makan sikit,lagi sikit bagi ayah. kesian AYAH tak makan.

Situasi 3 (26/5/2014)

kawan mummy : Abg,adik(si kembar) ni auntie belikan koko krunch, balik rumah kongsi dengan abag2.
si kembar abg   : satu abang Izz, satu abg Joe, satu akin, satu nanan, satu adam, satu AYAH

situasi 4 (26/5/2014)

si AYAH telefon selepas 3 hari mendiamkan diri.
A.Izz jawab n buka loudspeaker.bila si adik2 dengar suara si ayah memasing berlari duduk sebelah abg izz..kelakar tengok,
diaorang buat bulatan sambil memasing dengar perbualan, sesekali si adik3 menyampuk,
 memasing nampak teruja n happy(rindu agaknya).

kesimpulan dari 4 situasi tersebut mummy nak beritahu, yang mummy tak pernah ajar anak5 membenci atau memburukkan ayah mereka seperti tuduhan seseorang didalam komen status mummy di Facebook.
yang buruk perangai adalah ibu ayah tak perlu untuk anak2 tahu.
saya tak pernah di ajar untuk memburukkan ayah kepada anak2 sy.saya dari keturunan yang penuh kasih sayang dan pemaaf.
Buruk Tau jahat sekalipun pasangan kita tak perlu libatkan anak2 sebab satu masa anak2 boleh menilai sendiri, jangan racun pemikiran mereka dengan keburukan kita..
ajar anak2 menyayangi kedua ibu bapa, ajar anak2 menghargai agar satu hari anak2 akan ingat kita..
tak perlu harapkan wang ringgit daripada anak2 kelak.
cukup kita berdoa agar anak2 ingat pada kita sebagai orang tuanya dan menyedekahkan Al fatihah dalam setiap doanya samaada kita hidup dan tiada lagi di dunia ini..

anak-anak adalah Amanah Tuhan..didiklah dengan kebaikkan..kita mencorakkan mereka.
#NoteToMyself

2 comments:

dee_lib81 said...

its been a while..
i dunno ur personal life, in fact i dunno you, i just read this blog..
i pun tau tahu d whole story, but no matter what other said, please keep strong!!!

i'll b with u sis!

Ekjozbuluh said...

me too

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NuffnangX